söndag, juli 02, 2006

Birthday-blogg

Vaknade tidigt i morse. Undrar om det är något som är programmerat i kroppen sedan man var liten - att man alltid ska vakna före alla andra och vara vansinnigt pigg på sin födelsedag? Väntar mig dock ingen sång vid sängen från Niklas, så jag passar på att fuskblogga lite innan frukost.
Bredbandet blev så klart inte installerat i fredags. Höll på att svimma av arghet och matthet och desperation när vår granne precis intill berättade att han aldrig fått bredband (från Bredbandsbolaget) att funka här eftersom lägenheterna ligger dumt i förhållande till masten eller stationen eller vad det nu kallas. Jag väljer att inte ha panik riktigt än, det funkar ju faktiskt att surfa på andra grannars nät...
Sista dagen på jobbet kan jag nästan inte ens skriva om så snällt, kärt, sorgligt, vemodigt, tårfyllt och konstigt var det. Det var verkligen som att säga hejdå till sin allra bästa familj. Kan inte riktigt fatta att vi inte ska dela allt framöver... Vi har verkligen haft så roligt och... bra ihop.
Däremot kände jag en enorm, gigantisk och sprudlande frihetskänsla när jag kom hem. Det verkligen kliar i fingrarna att sätta igång med allt som bara jag vill göra.
Födelsedagskalaset igår var mysigt. Vi klämde ihop oss alla nio på uteplatsen som nu ser ut som en liten botanisk trädgård med alla krukor och lyktor och lådor. Ska se om uppkopplingen håller för att lägga upp lite bilder snart!
Nej, nu får han faktiskt vakna... Det är ju min födelsedag, hallå!

Inga kommentarer: