onsdag, juli 05, 2006

Linda Silveroxe

I gymnasiet hade vi en tyskalärare som samlade på pärmar. Vet inte hur många "hyllmeter" han hade, men det räckte tydligen för att hamna i Guinness rekordbok. Där fanns han också för att han var den i världen som kunde stava namnet "Madeleine" på flest olika sätt.
En mycket speciell man, ja.
Och även om jag inte drömmar våta drömmar om gaffel- och ringpärmar, så känner jag mig sjukt nöjd när jag har sorterat, mappat upp och satt etiketter på något ostrukturerat. Idag är en sådan dag - trots nästan 30 graders värme. Fem fina pärmar, fem olika områden. Mmm... Vet bara en till som får något drömmande i blicken när han hör ordet "hängmappar".
Mitt och Jennies dreamteam "Milvin & Jägeblad" får tyvärr döpas om innan det ens har startat (förutom i tanken). Milvin var tydligen för likt Melvin och därmed är jag tillbaka på ruta Svensson. Märkligt. Det finns ju jättemånga efternamn som är lika varandra. Mohlin, Melin, Medin... Plötsligt förstår man alla Silverstolpar och Gyllenoxar - om det inte finns något annat att välja på. Får klura ett varv till och se vad det kan bli. Typiskt, jag hade ju liksom redan identifierat mig med Milvin.
Var och drack öl på Lilla torg med Jennie. Så snabbt det går att koppla bort ett jobb, så långsamt det går att koppla bort en människa!

Inga kommentarer: