torsdag, juli 13, 2006

Jurtjyrkogården

Vet inte om det är ett straff för att jag tidigare i våras uppgav att jag börjat gilla och fascineras av djur, men nu har vår lägenhet förvandlats till en mindre insektscirkus. I bad- och sovrum - dansande, långbenta harkrankar som inte verkar palla mer än en föreställning och därför sopas upp en masse av cirkusdirektören själv (jag). I vardagsrum - fler dansande krankar men främst skräckinjagande spyflugor som spelar döda tills man närmar sig dem och sen - flaxflax - rakt upp i ansiktet. I fönsterkarmarna ligger deras mindre släktingar som antingen flugit in i fönstret eller avlidit av värmen. Utöver dessa - några lata mal och slöa myggor.
Jag sa att jag fascinerades av djur. Inte flygfän.

3 kommentarer:

Line sa...

Flaxar flugor? ;) En måste ha god hörsel för att höra flugans vingslag!

Linda Unnhem sa...

Du vet inte hur stora de är!

Line sa...

Antagligen så stora att man hör deras vingslag! Fy fan.