onsdag, juli 26, 2006

IQ Fiskpinne

Det finns några saker jag inte kan, till exempel:

1) Skilja på höger och vänster
2) Komma ihåg folks namn
3) Hålla masken
4) Ta in något som har med siffror att göra

Igår lekte vi en lek där jag fick flasha med alla dessa okunskaper på en gång - detta kryddat med att jag inte riktigt förstod vad hela leken gick ut på. Att jag dessutom inte visste något om någon - till exempel vad deras föräldrar hette, vilken utbildning de gick eller hur gamla de var - och var tvungen att blanda allt det här högrandet och vänstrandet, namndroppandet, räknandet och maskhållandet med lögner, gjorde att jag till sist fick ursäkta mig och gå på toa.

Jag blev inte bra på lekarna förrän det skulle skrivas roliga meningar till charader.

2 kommentarer:

Line sa...

och charadern var kvällen höjdpunkt, vi höll på till klockan 03.00! Minns du vilken din mening var?

Linda Unnhem sa...

oj, jag tror jag skrev sex-sju stycken!