torsdag, juli 20, 2006

Post shopping

Det finns en sak jag tycker är roligare än att köpa kläder åt mig själv. Att shoppa kläder åt män. Idag var min mamma och min tjugoåriga brorsa Martin på besök i Malmö och Martin var på shoppinghumör. Han uppfyllde dessutom de två bonusönskemålen när det gäller grabbshopping:
- Att de vill/kan göra av med mycket pengar.
- Att de verkligen vill ha råd av mig.
Alltså, som upplagt för en köpfest! Någonstans efter fem påsar tappade jag räkningen, men finfina grejer blev det. Och trötta fötter! När Niklas mötte oss för att käka vid sex var jag helt tom i huvudet. Överhettad.
Själv shoppade jag bara ett realinne på Zara för 99 kronor. Försöker vänja mig vid att gå i affärer tillsammans med andra utan att titta (läs frestas/löpa köp-amok/komma ut hundratals kronor fattigare). Hösten kommer ju att bli allt annat än pengastinn, så det är lika bra att vänja sig.
Nu häller jag i mig kaffe för att piggna till. En kopp har hittills inte hjälpt.

Inga kommentarer: