onsdag, juli 19, 2006

Kräk på Skansen

Kvällen avslutas med en lätt högljudd diskussion kring huruvida det var okej av Anders Lundin att skämta med Sven-Erik Magnusson om hans rattfylla (Kenny Bräck, Sven-Erik och Anders står på scen och Anders säger till Sven-Erik: Du kanske kunde bidra med lite goda körråd till unga människor, hehe?)
Jag mår sjukt illa och tycker att Anders bagatelliserar ett allvarligt brott - och nästan liksom dunkar dansbandssångaren i ryggen. Coolt, killen.
Niklas tycker att man ska kunna skämta om allt - även det - och upprörs mer av att kvällstidningarna gör en grej på det. Det sista håller jag med om och ja, jag tycker också att man ska kunna skämta om det mesta. Men att "coolifiera" någon som utsätter andra människor för livsfara genom att köra på fel sida vägen - och att flamsa bort ett allvarligt personligt problem - det tycker jag är äckligt.
Då vore också följande scenario tänkbara:
Emma Igelström står på scen med Anders och Mat-Tina. Anders säger till Emma: Hur många av Tinas rätter har du kräkt upp då?
Nanne Grönwall står på scen med Anders och lantbruksministern. Anders säger till Nanne: Ett riktigt potatisår i år. Hur har du det med dina knölar?
Hagamannen står på scen med Anders och FC Z-Tore. Anders säger till Hagamannen: Ja, du har väl haft lite lättare att skaffa brudar?
Nej... Allsång på Skansen sammanfattar verkligen allt jag avskyr med Sverige.

1 kommentar:

Line sa...

Jag har varken sett allsången eller kvällstidningarna, men det låter smaklöst. Våldtäkter, rattfylleri, pedofili och mord faller utanför vad som är roligt och fyndigt. Utan undantag.