fredag, juli 21, 2006

On a rainy day

"Det är skönt med sådana här mellandagar."
"Det friskar upp med lite regn."
"Asfalten luktar så gott."
"Sådana här dagar får man ju någonting gjort också."
"Det har nästan varit för varmt."
"Det har ju stått helt still."
"Men vilken sommar det har varit!"

Det är lätt att ta till en riktig sommarklyscha idag - för det ÄR ju faktiskt skönt med lite regn. Som friskar upp. Och förhoppningsvis ska jag få något gjort också. Författarskolan vill ha in en projektbeskrivning innan skolan börjar och det känns som ett bra sätt att börja strukturera upp boken.
Shit. Hittills har jag bara älskat mitt nya liv.

2 kommentarer:

Line sa...

Du tog alla klyschor. Men Lotta sa imorse: Det här vädret är perfekt. Jag instämmer helt. "Gud vad skönt med lite regn och svalka!"

Anonym sa...

Ja, varsågod - this rain's on me.
Idag bjussar jag på det, men vill ni ha regn imorgon också - då börjar det kosta.