måndag, juli 17, 2006

Tågfrågor

- Mamma, varför luktar här bajs?
- Du, varför har du slöja?
Tänk så mycket man lärt sig om man vågat vara lika frågvis som små barn.
Saker jag också undrade på tåget, men fortfarande saknar svar på:
- Varför det luktade bajs.
- Varför en 70-årig man i vityvigt hår, baseballkeps, linnekostym och rödrutig slips satt och läste en A4 med rubriken 10 skäl att inte tro på Da Vinci-koden
- Varför tre väninnor och ett litet barn har exakt likadana skor.
- Om det är varmt med slöja, kofta och långbyxor i 30 graders hetta.
- Om det inte är socialt förbjudet att äta ägg på tåg i Norge.
- Hur många som sover av de som sitter med slutna ögon.
- Hur man bäst stänger ute lukten av svett.
- Varför det alltid finns en 30-årig kille som pratar i mobiltelefon om hur mycket han måste jobba.

1 kommentar:

Line sa...

Jag kan få lite tvångtankar av dessa frågor och tänka: tänk om jag bara ställde mig mitt i vagnen och ställde frågorna som ALLA ville fråga. Först skulle de bli generade men sedan otroligt lättade. Tror jag.