onsdag, juli 12, 2006

Veni, vidi

Det finns vissa saker som genast hamnar i kategorin "jag tror det när jag ser det". Saker som jag den hårda vägen lärt mig att inte hysa förhoppningar om och som - när det gått riktigt långt - får mig att rycka på axlarna och på gränsen till bittert fnysa "Hmmpff!".

Paus. Bredbandsbolaget ringde. "Vi kommer och kopplar in bredbandet nu". Paus. Nu är de här. Hela idén med detta blogginlägg föll. Tanken var annars att jag skulle lista några andra grejer som jag tror på först när jag ser dem. Saker som inte har med Bredbandsbolaget att göra. Gör det ändå.

"Och på onsdag kommer det in ett högtryck över Skåne och södra Götaland." Ja, och på onsdag går det omkring en man i gul hatt och delar ut tusenlappar på din gata. Tevevädret - det fina - är till för att skänka tillfällig tillfredsställelse hos en befolkning vars enda sommarbekymmer är om de ska kunna grilla eller inte.

"Vi borde ta upp kvällspromenaderna igen."
Javisst! Jag promenerar gärna och ännu hellre med Niklas, men jag är oförmögen och ganska ointresserad av att ta mig igenom den uppsättning sysselsättningar som är mer spännande än en rask språngmarsch längs havet. Datapill. Dataspel. Simpsons. Sömn. Gamla 24-avsnitt.

"Man skulle verkligen gå på bio oftare. Ett par gånger i månaden i alla fall."
När var det Brokeback mountain hade premiär? Januari-februari? (Jag räknar inte Da Vinci-koden. Det var ingen film. Det var ett sömnpiller.)

Nu går Bredbandsmannen! Funkar det lovar jag att fira med champagne.

Inga kommentarer: