onsdag, juli 19, 2006

Pappa-dag

Campingutställningen på Form/Design Center var kanske den tristaste utställning jag varit på. Att gå en sväng på Naturkompaniet eller att bläddra i ett nummer av Allt om husvagn skulle ge mer. Inga roliga, nostalgiska prylar, bara stelt designade tält och multiknivar.
Besöket på Sopstationen gav ett styck fin, gammal burk åt mig och ett styck bricka och bok åt fadern. Min nota, femtio kronor. Hans, sju kronor. Precis som det ska vara. Hittade dessutom en bok jag just köpt på Bokus för 179 kronor. Där kostade den två. Hmm.
Mysig dag i övrigt. Många roliga människor på stan. Kul att vara med min pappa själv. Han är fin även utan mustaschen han just rakat av efter 25 år. Hade ingen aning om att han hade så tunn överläpp. Nu är han och min bror inte bara lika utan exakta kopior.

1 kommentar:

Anonym sa...

"...bara stelt designade tält och multiknivar."

Oooooh! Måste övertala kärleken att följa med mig på kanske årets bästa utställning!