torsdag, juni 29, 2006

Kent den Odräglige

I förrgår ringde Kent. Först en gång på min mobil på morgonen, och när jag inte hann svara lät han meddela att han skulle söka mig "löpande". Kent jobbar på Folksam och hade såvål gått introduktionslektionen "Förnamnsbomba - din väg till garanterad bonus" som nivå 2-kursen "Ett klick i örat - utmaning, ej förlust!".
Vid 19-tiden ringde han mig för tredje gången. Utöver att han verkar ha väldigt långa arbetsdagar och att han lät lika trevlig klockan åtta på morgonen som klockan sju på kvällen, imponeras jag nu i efterhand av att han inte bara lyckades boka in en kort försäkringsbriefing, utan att han också lyckades få mig att gå med på att han ska komma HEM till oss på måndag - för att det är "på tok för mycket för att ta på telefon". Hur kunde jag gå med på det? Jag som tycker att "försäkring" är svenskans läskigaste ord, som öppnar fönsterkuvert från Folksam först två veckor efter att de landat i brevlådan och som väntar minst ett halvår efter flytt med att ändra mina hemförsäkringsförhållanden?
Nu ska det alltså plötsligt komma en Försäkrings-Kent hem till mitt kök. Dricka kaffe ur en av mina koppar. Nej, jag får avboka i morgon. Jag är inte redo. Definitivt inte.

1 kommentar:

Line sa...

Jag måste hålla med om att den här Kent känns lite läskig. Lite..'stalker' varning på honom helt enkelt. Jag röstar klart på avbokning. Han går inte vidare.