lördag, juni 03, 2006

Fem flyttfrågor

1. Gardiner. Vara eller icke vara? Det sägs att man behåller den klädstil man hade första gången man blev bekräftad - själv klamrar jag mig vid det gardinmode som rådde när jag flyttade hemifrån. Det vill säga inga gardiner alls. Nu tio år senare har jag ingen aning om vad som är inne - och ännu viktigare - vad jag själv gillar. Slutade med en rullgardin i väntan på mysteriets upplösning (fem nya inredningstidningar på soffbordet).
2. Är överkast något bara äldre människor har eller är exponerandet av lakan också en rest från mina tonår? Kan man verkligen inte ha roligare för 1 500 kronor?
3. Är det bäst att sälja prylar på Blocket i "mysig hemmiljö", det vill säga när allt är färdigfixat (Niklas teori), eller spelar det ingen roll att lägenheten ser ut som ett stöldgodslager/fullt förrådsutrymme när folk kommer och tittar (min mer otåliga teori)?
4. Varför är det fortfarande så mycket möbler man behöver vid 28 års ålder?
5. Hur kan 1 800 kr på Ikea bara resultera i osynliga måsten (undantaget världens sötaste lilla ljuskrona till gästtoaletten)?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar ljuskronor på gästtoaletter.

Line sa...

1. jag klarar inte av gardiner så jag lämnar den biten till mannen. Jag gissar på trendiga panelgardiner i svala färger.
2. Överkast är endast nödvändigt i små 1:or där sängen alltid står framme.
3. både din och Niklas teori håller, det beror på vad ni ska sälja!
5. jag vet vad du menar!