tisdag, juni 13, 2006

Badmobil

Ikväll har Niklas nästan badat i kanalen. En liten engångsgrill skulle svalkas och vips ville mobiltelefonen ta ett dopp. Ut ur fickan och ner bland stenar och slibbig tång. Varför är det så svårt att låta bli att skratta i sådana lägen? Det är ju absolut inte det minsta roligt egentligen.
Nej, han fick inte upp den. Telefonen. Trots att han gick tillbaka till soptunnan, byggde en provisorisk håv av ställningen till grillen och doppade underbenen (?) i ett vatten som är lika långt från Blå flagg som jag är från Nobelpriset. Typ.
Så nu ska vi båda bli med ny mobil. Jag har lämnat min önskelista:
- Lätt att skicka sms.
- Inte för små knappar.
- Inte för dyr att köpa in.
Ej nödvändigt: Allt annat.
Kanske skulle jag damma av min gamla Nokia 3310?

1 kommentar:

Line sa...

Utan att låta som en gammal kärring så var faktiskt 3310:an en alldeles utmärkt telefon utan massa buggar!