fredag, juni 09, 2006

Att använda namn

Försäljare som upprepar mitt namn gång på gång kan reta ihjäl mig. Jag vill inte vara hej och du och kompis med någon som bara har ett kommersiellt intresse i att vara trevlig mot mig.
Kändisar är däremot annorlunda. Intervjuade nyss Helena Paparizou som lyfte luren med ett ”Hej Linda!” och sedan använde mitt namn flera gånger under vårt samtal. Så fint speciell jag kände mig – trots att hon bara är oerhört pr-smart och har insett (till skillnad från många andra sångare, författare och skådisar) att ett trevlig sätt – oftast - är lika med trevlig publicitet. Egentligen är det ju ingen skillnad på Farbror Försäkring och Miss Kändis – båda har något de vill sälja – men jag blir hellre låtsaskompis med Laleh än med Lars på Länsförsäkringar.

Inga kommentarer: