måndag, juni 12, 2006

Strössel och stora fåglar

Kom på en massa roliga grejer att skriva om under powerwalken, men nu har jag tyvärr glömt det mesta. Några reflektioner minns jag dock:
- Skamlösa flygfän. Finns det några gäss eller änder kvar i övriga Sverige - eller kom de inte längre än till Malmö efter vinterns Afrika-tripp? Jag har inget emot djur, och inte stora fåglar heller, egentligen, men jag vill varken dela handduk eller bröd med dem när jag solar eller har picknick. I Malmö är de sjukt många. Och nära. Hela tiden.
- Finns det tjejer som SPELAR beachvolley eller är de bara snygga hangarounds i bikini som anstränger sig som mest när de samlar ihop håret i en tofs och släpper ut det igen, gång på gång?
- Varför kan jag inte passera tre 15-åriga grabbar på en stig utan att känna mig utsatt?
- Baddräkt är och förblir ett oerhört fult plagg.
- Nötströsslet verkar ha återerövrat Malmö. Förra sommaren gick det inte att få på någon mjukglass, någonstans.
- Inlines är det nya Friskis och Svettis. Supertjocka 35-åringar, stappliga 70-åringar, slicka 30-åringar och paren som försöker förenas i en hobby - alla tar sig fram på rollerblades. Med varierad framgång.
- Att bära omkring på en cd-spelare med Timbuktu på hög volym är aldrig okej. Ej heller Ledin eller Basshunter eller någon för den delen.
- Tycker killarna i cabrioleterna att de är coola, på riktigt? År 2006?
- Är engångsgrillar miljövänliga?
- Hur kan en femåring vara tragiskt fyrkantigt tjock när hans föräldrar är smala?

Man hinner tänka mycket på en och en halv timme. Måste byta musik i mp3:n.

3 kommentarer:

Anonym sa...

vadå?? du kan väl inte dissa timbuktu? du kan INTE jämföra honom med ledin! det är bara helt fel.

det är ju helt enkelt bara så i malmö - timbuktu är lika självklar som slottsparken. han är som en institution.

Linda Unnhem sa...

Jag dissar inte Timbuktu. Jag dissar folk som går omkring med en bärbär cd-spelare på och på högsta volym spelar musik. Vilken som helst. Men ofta Timbuktu. För att vi bor i Malmö.

Anonym sa...

Ja okej. Dem dissar jag också.