torsdag, juni 01, 2006

Miss Moussaka

Har blivit besatt av Weight Watchers moussaka. Kan bli helt lycklig när jag tänker på att jag har den i jobbkylen inför lunchen. Tyvärr blir det lite dyrt. I synnerhet om man latköper den på Statoil två av tre stressiga morgnar. Idag har jag därför gjort mitt första storkok på Grynbodgatan. Ska bli spännade att se om om min King Size-variant kan mäta sig med den djupfrysta förlagan (duh!).
Liksom min Allra Bästa Vän och mammalediga Hennes-kollega Celia har jag en förmåga att snöa in på olika lunchkoncept. Medan hon är en jordnöts- och messmörstjej är jag mer en keso/kalkon-typ (kan det ha något med icke förmågan/förmågan att absorbera fett att göra?). I år har det sett ut ungefär så här:
Januari - mars: Yoghurt eller lättfil, bran müsli och banan.
April - maj: Knäckebröd, keso, groddar, tomat alt. grova bullar med keso och banan.
Juni - : Weight watchers moussaka. Inte helt omöjligt att det håller i sig de drygt 20 luncher jag har kvar tills jag slutar.
Om någon undrar om jag...
1) är dum i huvudet
2) lider av total fantasibrist
3) tänker på vikten (fin omskrivning för bantning)
4) är för snål för att lägga 65 kr/dag på lunch
5) har för långt till ICA Maxi (åtminstone mentalt)
6) är dålig på att göra storkok
... är svaret ja i samtliga fall utom nummer ett.
Dum i huvudet är jag nämligen inte. Då hade jag inte kunnat sno ihop en sådan delikat moussaka som jag nu smaskat i mig mellan raderna.
Tur att all mat är godast kall.

Inga kommentarer: