tisdag, juni 27, 2006

Mindre kul & kul

Jag försöker för det mesta se saker och ting positivt, men ibland liksom hopar det sig framför hindret. Jag bara nämner tre saker - inte för att de på något sätt ska få påverka mig i negativ riktning - men bara för att...
1. Sjuhelvetes PMS
2. Lämningsvecka på tidningen
3. Grått och trist väder
Synd att det råkar sammanfalla med min allra sista vecka på Hennes. Det hade varit trevligare att få mysstäda lite bland mina prylar och liksom långsamt glida in i avslutningen. Nu blir en årsplanering för 2007 istället peaken på veckan och jag får väl panikstäda på fredag eftermiddag.
Som tur är finns det många roliga saker också att tänka på när korrtravarna växer sig höga och regnet hånar en utanför fönstret.
- Min nya Robbie Williams-mobil. Har ingen aning om vad modellen heter, men Robbie Williams fanns på kartongen och den har ett fantastiskt mp3-ljud. Jag som trodde att jag skulle klara mig med stora knappar och smidig sms-funktion...
- Efter lämning-vin och grill med Jennie och Magnus hemma på uteplatsen ikväll. Tack vare tak och filtar funkar det nog även om det skulle regna.
- Tjejmiddag hemma hos Anna i morgon. Ska bara försöka att inte avundsjuktänka på att de åker till Mallorca på fredag morgon.
- Mitt födelsedagskalas på lördag. Släkt, rosor och jordgubbstårta. Känns som jag är sju år igen!
- Alla trevliga saker vi ska göra i sommar: Åka till Helsingør, vandra med min pappa, softa två veckor i Barcelona, gå på Winnerbäck-konsert, träffa Lotta som kommer hem från Kina, äta kräftor... Och fiska. Läste en jätteinspirerande artikel om fiske i Sydsvenskan i morse och blev supersugen (ja, du läste rätt, Niklas!).
I morse upptäckte jag även att Magnus Johanssons "Du skulle ha gett honom allt" var en perfekt låt att vakna till.
Undrar vad det har blivit av honom, Magnus Johansson, förresten?

3 kommentarer:

Line sa...

Vem är Magnus Johansson??

Linda Unnhem sa...

En kille från Norrköping som slog igenom 1990 med låten "Vakna nu Anneli". Samma år vann han en grammis som Årets nykomling och sedan... försvann han. Gjorde fina låtar. Finn en best of-platta på cdon.com för 59 pix. Välinvesterat om man har någon form av dragning åt Eldkvarn/Winnerbäck/Andersson-Wij/Le Marc-hållet.

Line sa...

Där ser man. Det verkar ju lite hett nu att slå igenom (i hans fall come-back) med sitt vanliga namn, för- och efternamn. Han kanske skulle försöka, hans namn låter ju modernt nog än idag! TAck för infon.