tisdag, januari 09, 2007

Världens värsta smak

Jag har upptäckt en av världens absolut äckligaste smaker. Inte subjektivt och Åh, så äckligt, utan objektivt. Det måste vara objektivt. Ingen kan tycka något annat.
Varje morgon dricker jag ett glas BCDE-vitamin, en sån där brustablett kamouflerad i en helt okej smak av apelsin. Och här säger jag k-a-m-o-u-f-l-e-r-a-d. I ett ögonblick av sinnesförvirring drack jag igår resterna - det där lilla pulvret som inte följer med när man sveper glaset och som man oftast klokt lämnar - och det var det värsta jag någonsin smakat. Kräkreflexen slog till genast och först efter ett helt glas vatten försvann smaken ur munnen. Fy. Se upp där. Verkligen. Det var inte utan tvekan jag blandade upp den idag...
Annars lyckades jag somna till sist igår, efter att ha kommit på ett nytt knep. Vilka är dina fem godaste matsaker som kan konsumeras i "rå" form, det vill säga utan att blandas med andra? Det funderade jag på. Och kom fram till följande:
1. Ost
2. Kokt, kall potatis
3. Cocktailkapris
Sen hann jag inte längre. Får se om jag behöver fundera på plats fyra och fem ikväll.

2 kommentarer:

nina sa...

jag vet hur det smakar. ingen höjdare, men vet du vad som är värre? det finns johannesörtsdroppar på hälsokosten. man ska blanda 25 droppar i ett litet glas och sen svepa eländet.

2 dagar klarade jag det. sen beslöt jag att jag hellre är deprimerad hela livet än dricker en sån shot varje dag!

Linda Unnhem sa...

tack för tipset. dem ska jag aldrig prova!