onsdag, januari 17, 2007

Det är konstigt hur man glömmer.
Det måste ha varit fem-sex år sedan jag skrev en tenta senast, men nu kommer grej efter grej tillbaka.
Till exempel hade jag glömt att jag alltid brukade känna mig färdigpluggad vid tre-tiden dagen före tentan. Nöjd med min insats och lugn. Redo att göra något annat.
Detta "annat" minns jag nu var att ta en dusch och ta på mig sköna, mjuka kläder. Som ett slags reningsbad. Bort med pluggdammet.
Proceduren gick också ut på att packa ihop alla böcker, alla anteckningar, alla mind maps och alla kompendium till en fin liten hög som man kunde titta på under kvällen och med tillfredsställelse tänka "det där - det kan jag".
Det ska jag göra nu med.
Nytt för i år blir att jag ska laga någon god mat och sen mysläsa något som JAG har valt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Linda! För snart 2 år sedan hade ni en praktikant på Hennes. Hon var glad, rolig och otroligt saknad! ;) Ringer det någon klocka?
Lustigt men så här var det: jag kolla i en blogg som jag nästan aldrig läser och tog en titt på kommentarerna. Tjejen som skrivit först hette Madelene och sa att hennes favorittidning var Hennes eftersom hon gjort praktik där! Kände genast lite samhörighet och skicka iväg en kommentar som blev till flera. Hon gav mig din bloggadress och sa att hon trivts lika bra som mig på sin parktikplats :)
Kul att läsa din blogg och hoppas att allt är bra med dig!?
Grattis till giftemålet också såklart!

Linda Unnhem sa...

Ah, Annika! Klart jag kommer ihåg dig! Kul att du hittat hit!! Hur var det - hade inte du också en blogg? Och vad gör du nu för tiden? Toppreporter någonstans så klart? :-)

Linda Unnhem sa...

Klart du har en blogg - det ser jag ju nu här ovan... Skyller på en lagom tentaslö hjärna. Nu ska jag läsa vad du haft för dig! Och tack för giftermålsgratulationen. Fru... Kan du tänka dig? :-)

Anonym sa...

Hejsan!
Ja, jag har ju en blogg där jag skriver allt och inget. Har däremot inte blivit så mycket övrigt skrivande, lite synd men jag tar tag i det en vacker dag. Om det inte framgick i det du läste på bloggen så bor jag numera i Jönköping med Per. Samma som sist! Pluggar MKV-programmet här på HLK, Per läser ekonomi på engelska. Trivs rikitgt bra här faktikst! Avslutade precis (idag) en hemtenta i politisk kommunikation och det känns himla skönt! Så du har blivi författare? Har du släppt något eller har du något på gång? :)