lördag, januari 13, 2007

Grym grannsamverkan

Knack, knack.
Granne: - Ursäkta, det är jag som bor överst i huset. Jag ville bara kolla att allt var okej?
Niklas: - Eh, ja... ?
Granne: - Ja, för det luktar rök i hela trapphuset. Ändå upp till mig. Ja, det kunde ju varit en brand eller nåt.
Niklas: - Eh... Nä, det är bara jag som fått en röklåda i födelsdagspresent.
Granne: - Jaha. Vad bra. Att det inte var något allvarligt alltså.

Röster ute från gården:
Granne 1: - Var allt okej?
Granne 2: - Ja, det var ingen fara...

Första och sista gången?

2 kommentarer:

Line sa...

Menar ni att era grannar (all respekt för dem) inte kan känna skillnad på matlukt och brandfara? De ringer väl inte brandkåren varje gång nån röker räkor hoppa jag... ;)

Linda Unnhem sa...

Det luktade ganska mycket... åt brandhållet... måste jag erkänna. Men räkorna blev fantastiskt goda!