torsdag, januari 25, 2007

Ego-bloggen

Är rädd för att bloggen kommer att bli tråkig. Trots att min fina kursare Monica hotat med att sluta läsa om jag ska älta om mitt skrivande, så är jag rädd för att det är så det kommer att bli ett tag fram över. Älta är nog just precis det jag kommer att behöva göra. För min egen skull.
Den 8 april ska vi åka med Celia och Patrick till Karlaby Kro på Österlen, där vi firade vårt bröllop. Då är det påsk och vår och då ska boken vara klar. Jo. Det är på intet sätt omöjligt. Jag har skrivit över hälften, jag har ett klart synopsis för resten och jag är snabb. Allt annat är egentligen bara ren lathet (det är sånt här självpeppande ältande det förmodligen kommer att bli mycket av).
Idag var jag på skolan fem över åtta. Det är en högst normal tid att börja jobba på. Klockan fyra tog jag tåget hem. Det är lyx. Jag har aldrig haft så korta arbetstider tidigare. Då hade jag dessutom skrivit tio sidor. Tio sidor är lika med tio procent av resten av romanen. Det är bra. Riktigt bra. Dessutom var det roligt. Jag älskar mina karaktärer och ofta känner jag mig helt knockad av en slags lycklighetskänsla - tänk att jag får göra det här!
Alltså. 8 april. Skriv ner det i almanackan. Och så kan du antingen stanna här och se hur det går eller ta en paus och återvända därefter.
Och sorry, men jag tänker fortsätta med min countdown.
Antal skrivna sidor: Tio
Antal repeat-tryck på Christian Walz & Fläskkvartettens Stay the same: 30

3 kommentarer:

Anonym sa...

Två saker.
1. Du har gott om tid som kan skriva en sådan lång lista. Jag skrollade ner och det tog liksom aldrig slut...
1. Dirty Dancing. Du slutar nog aldrig att förvåna. Det trodde jag definitivt inte, det är en sådan mesfilm. Patrick i de höga byxorna och rullande höfter - inte illa. (en hemlis - jag kan oxå allt i den filmen så jag är inte så mkt bättre)

Konsultpappan sa...

Å oss som heter Patricks vägnar vill jag protestera.

Men det var inte det jag ville kolla av.

Jag tänkte mest kolla vilket program du använde för att göra hemsidan till din Unnhem Media-sida.

Skedasnygg!

Linda Unnhem sa...

Till anonymous:
Två saker.
1. Ja, jag har gott om tid. Men jag är också sjukt snabb. Dessutom tittar jag väldigt sällan på teve vilket ger mycket tid åt annat.
2. Dirty dancing är ingen mesfilm. Om Bullen var det närmsta man kom sexualrådgivning var DD det närmsta man kom erotik. Åtminstone när man var 10-11 år.

Till Patrick:
iWeb. Du har det förmodligen redan i din dator. Världens enklaste program men med massor av möjligheter.