onsdag, januari 03, 2007

All inclusive

Ibland när vi umgås med Celia och Patrick gör vi vanliga saker. Dricker vin, äter thaimat, spelar spel och pratar jobb, barn, roliga minnen och konstiga whiskeysorter.
Men oftast gör vi ovanliga saker. Ägnar timmar åt att slå upp alla vi känner i taxeringskalendern. Mäter blodtrycket på varandra. Ja, sånt som man kanske inte skulle föreslå ett par arbetskamrater eller ens halvnära vänner.
På fredag ska vi gå på Brogatan och äta. Följande msn-konversation hade jag nyss med Celia:

Celia säger: (21.32.05)
Men du, ska vi bestämma fredag då! Det är ju typ torsdag imorgon så denna vecka har gått skitsnabbt! Jag undrar: kan diddy installera dekoder till kabel-teve. P har fått spel på vår idag.
Linda Unnhem säger: (21.32.46)
vi bestämmer fredag. ska fråga
Celia säger: (21.32.52)
"Ja, det är väl bara att betala tusen spänn för att få den här skiten installerad..."
Celia säger: (21.33.06)
Ja, fråga. I så fall får ni gärna komma hit på en fördrink med installation.
Linda Unnhem säger: (21.33.51)
han gör tummen upp.

"I så fall får ni gärna komma hit på en fördrink med installation." Det måste vara årets roligaste citat. Jag blir helt varm i hjärtat av dem. Våra vänner.

1 kommentar:

Konsultpappan (K-dude) sa...

Bra. Bra. Bra.

Jag blev rent trött av att blänga på den där förbannade dekodern hela kvällen.

Det är ett tveeggat svärd, det där att ganska snabbt inse sin förmåga och oförmåga. Det tog två minuter för mig att förstå att jag till 70% sannolikhet skulle kunna installera fanskapet om jag ägnade 4 koncentrerade timmar åt det.

Sannolikheten var för låg, timmarna var för många, och Celia var för söt i soffan.

Jag gav upp projektet. Med en svordom.