onsdag, januari 24, 2007

Da book

Egentligen skulle jag vilja ha mitt förra blogginlägg överst i typ en månad, därför fortsätter jag att klappa mig själv på axeln en stund till. Kickade igång sista halvan av Lars-boken idag (sista låter bättre än andra) och hade jag bara kunnat hålla samma tempo som idag - fem sidor - hade jag kunnat vara klar om en månad. Fatta det. En månad.
Jag kanske skulle försöka börja med en countdown här på bloggen. Ungefär som bantare gör. Offentlig invägning varje kväll.
Jag gör ett försök. Idag behöver jag i alla fall inte skämmas.
Antal skrivna sidor: 5
Antal rätt på tentan: Alla! (Okej, det där var kanske onödigt, men ifall någon skulle ha glömt...)

3 kommentarer:

Mon sa...

Neeeeeeeeeeeeeeeej. ;-)Jag älskar att titta in på din blogg, men om du ämnar countdowna din roman vet jag inte om jag kommer att palla ...hehe, själv jobbar jag lika intensivt som en snigel upp för Turning Torso. Är det möjligt att du ångrar countdownprojektet? bara för lilla mig skull...öh? /M

Linda Unnhem sa...

You wish. Men du har giltiga skäl att snigla... eller, nej, inte snigla, usch, fy! ... men ta det lugnt. Du har ju en snart en ny bebis att fokusera på!

Mon sa...

Ja...men romanen e ju en sorts bebis kan man säg... men du vet att jag inbillat mig att jag kommer att både skriva roman, sköta tvååringen, nyfödd bebe och så allt det andra.
Och okejdå, jag förblir en trogen Lindasbloggläsare, och ja, jag hoppas att du lyckas med ditt mål, samt att du inte lämnar oss efter bara ett år./ M