onsdag, augusti 09, 2006

Sömnig av solen

Inspirationslös, men bra dag. Solen har stekt, vi var på en ny strand lite närmare stan. En man försökte stjäla en väska från en svensk, oaktsam, badande familj - hävdar jag. Niklas tyckte att jag var paranoid.
Jag har fortfarande inte badat en enda gång. Det går inte. Kalla mig gärna bakteriefreak, jag kommer ändå aldrig att sätta min fot bland de där... avsöndrarna.
Niklas satte sitt solrekord med fyra timmar idag. Jag uppskattade sällskapet, men retade mig en aning på att jag bara lyckats få med mig böcker som handlar om depressiva, pillerknaprande självmordskandidater på resan. Boken om kulturkrockarna i den svenskpolske Zbigniew Kuklarz liv tog sig dock efter ett tag och fick mig att skratta högt. Några gånger.
Ikväll var jag iväg och gjorde en intervju. Riktigt kul. Känns duktigt, också. Men nu är jag faktiskt trött, hur man nu kan vara det när man snittar en 10-11 timmar per natt. Det är nog solen. Ska bli skönt att snurra igång fläkten och krypa... ovanpå lakanet.

Inga kommentarer: