torsdag, augusti 31, 2006

Kakor & glass för halsen

Det är inte snällt att jag först en vecka ska drabbas av konstant illamående och huvudvärk och sen - när jag just blåst en fanfar för Mitt fräscha, friska jag - åker på en fet förkylning. Jag kan nästan inte se ut ur ögonen så mycket de rinner och... är varma.
Vågar inte gå till kontoret (orkar inte heller för den delen) för där finns en gravid kvinna och jag har läst att det kan vara lite halvfarligt att bli förkyld när man väntar barn. Och det, som jag inte ens vågar tänka på, hade jag verkligen inte velat ha på mitt CV.
Har skrivit ihop artikeln efter gårdagens intervju. Kan inte berätta för mycket, men det var en väldigt härlig man och en stor mängd kakor inblandat. Kakor som vi efter plåtningen var tvungna att äta upp. Tyvärr var det brist på små, smuliga sorter (som är mina favoriter) och ett överflöd av mousser, krämer och mandelmassa, vilket gjorde processen ganska... mastig. Men det var sött av honom att bjuda och det var kul att komma ut på ett jobb "i verkligheten".
Nu måste jag nog få gå och köpa lite glass, för om jag känner efter riktigt ordentligt har lite, lite vagt ont i halsen också.

Inga kommentarer: