torsdag, augusti 17, 2006

Skojig slump

Niklas har installerat en rolig skärmsläckare på sin dator som går ut på att datorn slumpar bilder ur vårt fotobibliotek med någon sekunds mellanrum. När man tar bilder med digitalkamera tar man ju en massa bilder man bara tittar på någon gång, plus ett gäng riktigt dåliga, och det är fantastiskt kul att se vad som plötsligt dyker upp på skärmen.
Situation 1:
- Men vad är det där?
- Det är Otto i skidglasögon, med handen full av kokt pasta...
Situation 2:
Jag går förbi datorn. Men vänta... Vad var det där? Otto som har trängt in sig i ett skåp och kämpar för att stänga om sig...
Behöver jag säga att Otto är en märklig, men väldigt rolig människa?

2 kommentarer:

Line sa...

Situation 45: Men f-n är det där?? - Det där är Otto som..ja..nä, vi raderar den bilden nu!

Anonym sa...

Ah... ja. Det var en fin helg.
Jag vill minnas att min kärlek var den som fick plats bäst i skåpet. Själv hade jag problem med huvudet.