tisdag, augusti 08, 2006

anti Jöback


Intet ont om Jöback, men lika är vi inte...
Men men, för att undvika förväxling i framtiden får jag väl ta tillfället i akt att anlägga en skäggstubb/ett skägg som minskar risken för just det.
Ovan syns en bild ifrån wikipedia om just skägg(-stubb) . Vilken tycker ni att jag ska ha? Självklart går det även att rösta på 9, helrakad.

Lämna er röst bland kommentarerna eller maila innan måndag!
(Resultatet är lika bindande som en folkomröstning, d v s rådgivande...)

PS
Vill ni lära er mer om skägg, klicka här.
Detta är även källan till bilden ovan
DS

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hej igen - det gick tydligen inte att lämna denna rutan, för då försvann den. Vet inte om du fick min "förra". Jag röstar i alla fall på nr 1 eller nr 8.
Många kramar till er båda från Trulstorp

Anonym sa...

Nu skall vi se...
1 - kriminell
2 - "Ramone"; F Mercury's älskare
3 - är det haka nummer två
4 - barber shop singer? Nej. Vänta - ser inte denna ut som Lottas kille?!
5 - jag tror jag har sett den här karaktären i Star Trek Voyager...
6 - Jag vet inte vad detta är, men det skrämmer mig
7 - Crossover mellan Mr Poirot och V for Vendetta
8 - "Upp med händerna, och den förste som kommenterar min skidmask får en kula i låret"

Min röst går på extravagansens ansikte - nr 7 - där du då måste sova med mustaschfodral och använda dyrbara ansiktsbehåringstrimningsprodukter.

Det blir coolt.

Du får byta namn också, för att matcha sjuan. Jag vill kunna säga:

- Detta är Mystical Brulée Skugge-Drugge, min illusionistkompis från Vlachistan.

Anonym sa...

Om man är en sådan människa som inte uppskattar att ha en sådan snubbe "som man inte hade velat möta i en mörk gränd" i sitt umgänge så gör man ett fegt val. Nummer ett! Jöback rules!!!

Line sa...

Ettan, naturligt välfördelat och oputsat. Allt annat blir väktarskägg (4, 3), charlie chaplin (7),hitler (2), terrorist från mellanöstern (6) eller grottmänniska (5).

Anonym sa...

Valet är lätt nr: 9 Inget skägg alls !

Ett litet tag i alla fall ?

Från en som varit nr: 2 under ett antal

år. Vem kan det vara ?

Ha det bra båda två !

Line sa...

9, inget skägg alls?? Jag kräver att få se rösträkningen. Linda, gör nåt. Visst har du veto?

Anonym sa...

Kvinnor har alltid vetorätt.
Vid vanlig hushållsomröstning har män en röst och kvinnor två röster.

Det har mina systrar sagt.

Line sa...

Så du menar att det finns en chans att han inte blir kal i ansiktet?

Linda Unnhem sa...

Skägget var länge min nya fetisch, men idag tog Niklas själv mina drömmar ett steg längre: "Nu fattas det bara glasögonen också, va?" Oh, ja! Glasögonen var nämligen min förra fetisch efter att ha sett honom prova Lottas. Tyvärr har han inte något synfel att prata om. Men jag jobbar på! Vågar dock inte säga för mycket, eftersom det ofta får motsatt effekt.

Anonym sa...

Det kan redan vara för sent... Jag röstar i alla fall på Jöback-skägget, helt klart! Så där lite slappt och snyggt på samma gång. Fast å andra sidan, kanske borde du låta det växa riktigt, riktigt långt (Ben och Gunnar-längd) - sen kan du testa alla varianter! Om det inte blir snyggt kan du raka av det igen. Jag har förresten tänkt att göra något liknande med mitt huvudhår (fast då testa frisyrer, inte skäggstyles).