lördag, augusti 19, 2006

Börjar man bli gammal när man bara vill umgås med de man tycker om?

Idag ska vi på en inflyttningsfest som inte hålls i värdparets nya lägenhet, utan på lokal. Man ska ta med sina egna kräftor och sin egen dricka och en halv liter sprit var till den gemensamma baren. Oddsen är höga att det kommer att snackas mängder av fylleminnen från studenttiden.
Igår var vi hemma hos Celia och Patrick. Vi fick god mat, gott vin och lyxwhiskey som jag i och för sig inte tycker om men gillar tanken på. Vi pratade bara om roliga och intressanta saker.
Jag gör inga jämförelser i övrigt. Jag är inte negativ. Jag låter bara tystnaden tala.
...

2 kommentarer:

Line sa...

Man börjar inte bli gammal, bara klok. Klok för att man inser att man inte vill slösa sin dyrbara tid på kvantitet utan på kvalitet. Så ser jag på det. :)

Linda Unnhem sa...

Du har rätt, precis så är det.