måndag, augusti 21, 2006

Back on track

Jag har nu hämtat mig från gårdagens pärs och städat all kräkkänsla ur lägenheten. Det var dock inte bara spannar och våta trasor för pannan (någon mer än jag som inte kan vara utan dem när man är sjuk?) och Proviva-glas som rensades bort - Grynbodgatan 6 har på något mystiskt vis slammat igen sedan vi kom hem från Barcelona. Kanske var de de lata semestertakterna som satt i, kanske har vi bara haft annat viktigt att göra, men stökigt var det.
Nu är det rent och fint och jag har varit min första eftermiddag på Kontoret. Var en märklig känsla att sitta så rakt och koncentrerat och jobba igen. Min jobbpose har de senaste veckorna annars mest varit med benen på soffbordet, datorn i knäet och stereon på halvfull volym. Men det kändes bra. Trevligt att ha folk omkring sig igen.
På grund av allt kräkprat har jag glömt att nämna att det var en mycket trevlig fest i lördags. Tror att jag kanske lyckades matcha ihop ett par genom att övertala dem att de var helt rätt för varandra. De gick samtidigt i alla fall.

Inga kommentarer: