fredag, augusti 18, 2006

Kär

Undrar om boken fortfarande kommer att kännas som det roligaste jag gjort om ett par månader? Just nu känner jag mig helt bubbligt förälskad...
Fick schemat till Författarskolan idag. Oj. Det verkar lite intensivt... Lektioner nästan varje dag. Och ett introduktionsläger! Men det ska så klart bli roligt också. Undrar vad det är för människor där. Tänk om jag är den enda som inte vill sitta och suga på pennan och rufsa mig i håret och se svår ut? Den enda som inte sitter i timmar och vänder på orden: "Svärta och inre tomhet... Nej, tomhet och inre svärta... Nej, fan... Inre svart tomhet!" Hoppas det inte är fult att vara kommersiell bara för att man läser på universitetet. Appropå kommersiell så fanns det redan någon som hade reggat Papper & Penna som företagsnamn, givetvis. Får tänka lite till där.
Nu tillbaka.

5 kommentarer:

Konsultpappan sa...

Jag tänker att om Papper & Penna var reggat, så kanske Svärta & Tomhet kan vara ett spektakulärt otippat namn.

Eller vänta... *tuggar på min penna*...
...kanske Tomhet & Smärta låter mer... jag vet inte...

...fan.

Line sa...

Svart tomhet&Penntugg AB. Rufs & Svärta AB. Svärtat Blad AB. Du kommer ångra att du sa svärta offentligt. Det är inget hot alltså, men ordet är gravt missbrukat redan.

Line sa...

I din egen blogg skulle jag tillägga om du inte förstod det. Missbrukat alltså. Svärtan. Fan. Glöm det!

Linda Unnhem sa...

Eh...

Line sa...

Jag vet, ignore me.