måndag, maj 15, 2006

Tio-i-topp måndag

1. Weekend på Bjärehalvön
Bokat 27-28 maj i Torekov. Hotell, middag, spa, hav, Celias födelsedag...
2. Slingtiden på onsdag morgon
Bye, bye fula, fula utväxt.
3. Intervjun med Rigo
Lika coolt förortslaidback som man föreställer sig. Killen som gillar att grilla. Och bada. Och chilla.
4. Intervjun med fotbollsfanatikern (Rekord: 16 timmars tevetittande på en helg)
Är glad att Niklas ser på VM på samma sätt som jag. Det vill säga som något som besudlar teven.
5. Intervjun med fotbollsfanatikerns flickvän
Är glad att jag inte är ett förnekande, naivt kjoltyg som "hoppas att han ska ändra sig när vi får barn".
6. Chiliexplosion
Greps av andnöd och panikhosta redan i hallen efter jobbet. Niklas hade stekt haricot verts i piri piri och det förklarar plötsligt effektiviteteten i pepparspray. Årets starkaste hittills.
7. Tjejkväll på Brogatan
Kan jag ta oxbringan på torsdag igen?
8. David and the Citizens på Sydskånska
Jag längtar till söndag, jag drömmer om söndag, jag vill dit NU!
9. Flytten till Grynbodgatan
Bara två veckor kvar. Lika delar glädje och panik.
10. Sommarläsning
Solsstol, öppen altandörr, varma plattor och så många böcker jag längtar efter att läsa.

Inga kommentarer: