tisdag, maj 02, 2006

Röd tisdag


Trots att jag blev indragen i en jobbig panikgrej (som jag inte alls var insatt i) på jobbet vid 16.30-tiden lyckades jag hinna med allt det jag tänkt efter arbetstid. Redan irriterad på grund av jobbgrejen fick min PMS-brasa ytterligare ved på Japan Photo där jag skulle framkalla bilderna från Kina. Varför ska teknik ibland vara så komplicerad när den skulle kunna vara så lätt? Det ska i alla fall bli roligt att se bilderna "på riktigt" och få pyssla med dem i albumet. Kan hämta dem redan på fredag.
Bytte gröna pösskjortan mot en vit, fin topp på H&M och efter ett tips från Veronica på jobbet uppsökte jag ett solarium som ligger två minuter från vår lägenhet! Tala om praktiskt. Hade ingen aning om att det låg ett solarium där. Kände jag mig dock lite som Stig-Helmer i Sällskapsresan när jag skulle byta mynt mot poletter och reda ut vilket av Fontaine X600, Fontaine Extreme Future och Fontaine Classic som skulle passa min hudtyp bäst. Valde en Classic för att det lät tryggast. Lurad av den inbyggda fläkten som borde varit märkt med "Stormvarning!", tyckte jag inte att det var särskilt varmt, men spegeln sade något annat. Nu är jag inte längre vit. Utan röd. Och fräknig. Får väl sova med någon form av cooler i natt och hoppas att jag vaknar med finaste färgen i morgon.

Inga kommentarer: