söndag, maj 28, 2006

Insikter

Helgen har bjudit på en del insikter. Till exempel...
... gjorde inte flytande havregryn i bubbelpoolen min badhusfobi mindre. Hur gärna jag än vill slappna av och njuta kan jag inte sluta tänka på hudavlagringar och annat kroppsligt. Sju-åtta personer i ett nio kvadratmeters halvdjupt badkar med ljummet, småbubblande vatten KAN inte vara helt kosher.
... är en spa-eftermiddag utan behandlingar som ett lyxrestaurangbesök utan käk.
... är fem rätter MYCKET mat.
... kan jag nog alltid få plats med mer sparris, hur mätt jag än är. Och svensk färskpotatis.
... kan man åka till Bjärehalvön - i strålande solsken - utan att ta en promenad vid havet.
... ska man klä upp sig om man går på restaurang med småbarnsföräldrar. Och annars också. Egentligen. Har totalt tappat finklädeskonceptet. En ögonskugga gör ingen fest.
... är det lyx att gå på restaurang med småbarnsföräldrar. Härligt att inte vara ensam om att vara trött vid 23.
... är katrinplommon alltid ett roligt samtalsämne.
... kändes det lite familjeavundsjukt att C & P skulle åka och hämta sin son som sovit över hos sin mormor för första gången idag. Våra vänner. Föräldrar. Stort.
... kan det nog bli fint med ett helt vitt sovrum i nya lägenheten.
... har de jättestora målardukar på Bauhaus för bara 130 kr/st.
... hade jag glömt hur tråkigt det var innan Niklas införde dataspelsförbud för sig själv och hur trist det är när han nu hävt det. Jag är nu tillsammans med en stenstod i hörlurar. Igen.

Inga kommentarer: