måndag, maj 01, 2006

Från Skånepark till safariplaner






Djurparken motsvarade alla förväntningar! Kände mig nästan löjligt uppspelt när vi gick genom grindarna och tyckte inte ens det var jobbigt att vi var de enda utan minst två små barn och varsin skrinda. Jobbigare var det då att engångsgrillarna per kvadratmeter var fler än antalet djur och att vi själva struntat helt i matsäcken. Grym miss. Men djuren var en upplevelse och man kunde komma nära! Tog en massa foton (sa någon storstadsbo?) och här ovan ses mårdhund, älg, visent och räv. Och vi. Började genast tänka på vilka djur zoo i Köpenhamn har att erbjuda och är det inte utanför Legoland de har en safaripark man kan köra genom? Niklas påminde mig diskret om att han har en kusin vars pojkvän håller i safariturer. I Afrikas vildmark. På riktigt. Hade glömt att jag sagt att "det där med djursemestrar i tält" inte var något för mig. Man kan väl ändra sig. Men steget från lodjur i bur till lejon utanför tältet (mitt tält!) är ganska stort. Typ jättestort.

Inga kommentarer: