torsdag, maj 25, 2006

I-landsproblem

Idag har jag betalt min första hyra till frilanskontoret jag ska jobba från när jag slutar sista juni. Var tvungen att ta platsen en månad tidigare, men det blir nog bara finfint eftersom det är lite osäkert huvuvida vi får bredband direkt i nya lägenheten. Trodde inte att bredband var något man "får se om man får" år 2006, men tydligen hade Bredbandsbolaget "fullt" borta på Grynbodgatan. Annat var det i Kina, hos Lotta och Björn. Där tog det två dagar att få internet, men så hängde det också sladdar lite slarvigt överallt på gatorna.


Packningen ligger nu väldigt bra i fas, det är i stort sett bara grejer vi behöver använda fram till onsdag morgon kvar att packa ner. Ska bli väldigt skönt att åka till Torekov på lördag, charmfaktorn på flyttkartonger är inte särskilt hög. Min största fråga just nu: När kan man börja städa utan att det hinner bli smutsigt igen? Putsa fönster? Så som det regnar just nu är det nog bättre att vänta.
Väggen i vardagsrummet är fortfarande ett orosmoln på vår flytthimmel. Väven under färgen slätade trist nog inte ut sig och när Niklas börjar prata om "polacker" förstår till och med jag allvaret... To be continued...

Inga kommentarer: