fredag, september 01, 2006

Rossel, rossel, snyt

Nej, men jag gillar att gå första dagen på Författarskolan med ett förkylningsgrått ansikte och röda kontraster under näsan och i ögonen. Det kommer inte att göra något att jag måste snyta mig var femte minut och att jag med jämna mellanrum måste hålla för näsan och tryckutjämna locket för öronen. Det är också helt okej att jag vid en eventuell presentation kommer att låta bitvis som Ingela Aagardh, bitvis som en täppt 5-åring. Då kan det ju liksom bara bli bättre sen. Som en Extreme Makeover fast i akademisk tappning.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har en del ofattbart starka mediciner som är multikombovarianter. Dels dagversionen (antihistamin, smärtstillande, antiinflammatorisk, vitamin B&C, kodein och koffein), dels nattversionen (samma upplägg men med johannesörttillsatser och utan kodein/koffein). Dessa köper jag i länder som tycker de är ok (ex. Spanien/USA/UK), och använder om jag absolut måste vara i form (typ om jag är i utlandet och skall köra workshop).

De är inte tillåtna i Sverige, eftersom det inte är bra om man använder dem varje vecka. Det går förvisso enkelt att ta en uppsättning av olika receptfria tabletter, men farbror staten tror inte att folk förstår det. Och det är väl ok, på något sätt.

Så om man har en liten liten liten hjärna så är man skyddad av farbror staten.

Vi andra kan ha sådana dundertabletter för den där enda gången per år som man faktiskt måste vara kvick i skallen men inte mår bra.

Kvällstid går det bra med en liten snifter också. Kanske en Mackmyra eller en Laphroaig.

Linda Unnhem sa...

Ah, kul att ha dig tillbaka! Mannen med tipsen! Men någon Laphroaig blir det inte .

Line sa...

Jag har några effetiva förkylningstabletter från Japan med morfin i, men man lite lite seg. I annat fall rekommenderas Esberitox om man inte älskar välfungerande kemikalier.