tisdag, september 26, 2006

Ont överallt

En grym huvudvärk följer mig som en elak skugga idag. Försökte medicinera bort den i förmiddags med en Ibumetin. Nope. Tog till sömnknepet. Nej. Begav mig ut i parken för att läsa på en filt och låta de sköna sensommarhöstvindarna blåsa bort smärtan. Resultat: Förstärkning av ontet, då en armé av byggarbetare bestämt sig för att svetsa ikapp just där jag placerade min filt. Sökte mig nyss hem till uteplatsens lugna vrå och nej, jag tror inte mina öron: Just som jag satt mig med en kopp te börjar någon öva på pianoläxan ovanför. Med betoning på öva.
Jag ger upp. Nästan gråtfärdig.

2 kommentarer:

Line sa...

Treo comp och en tupplur på det. Fungerar varje gång!

Konsultpappan (K-dude) sa...

Bredspektrumheroin skall funka rätt ok det med.

Men det är tydligen olagligt.

Kanske rätt bra iofs.

Krya på sig.