torsdag, mars 01, 2007

Att ge lillfingret

Oh, nej. Jag har gjort det igen.
Hon ringde förra veckan och lät för en gångs skull smart. Påläst och övertygande.
Jag lyssnade och lovade prata med min man.
- Javisst, återkom du. Om en vecka blir bra. Vi ska fundera och kika på er hemsida.
Och så ringde hon nu igen. Den här gången skrattade vi till och med. Flamsade. Kändes nästan som gamla kompisar.
- Nej, vi har inte hunnit titta, men om du orkar kan du ju återkomma om någon vecka igen.
Nu undrar jag vem det var som sa det? VEM? Jag, Linda, telefonförsäljarhataren som brukar snäsa av allt från Telenor till Cancerfonden inom 30 sekunder? Linda som trodde att hon lärt sig en läxa med Kent?
Nej, nu var det plötsligt Linda som plötsligt älskar Vattenfall, som tror att hon kan spara flera hundralappar i kvartalet bara hon orkar göra det som ingen annan i Sverige orkar, nämligen att sätta sig in i vilket elbolag som har förmånligast avtal.
Men nu får hon stå sitt kast. För nu ska hej-och-skratt-och-vad-vi-har-kul-tjejen ringa om en vecka igen. Tror att vi måste ändra samtalsfördelningen här hemma. Hädanefter får Niklas svara tio av tio gånger istället för, som nu, nio av tio.

Inga kommentarer: