måndag, mars 05, 2007

Everyday life

Jag är ledsen för det här med bloggandet, men jag har verkligen ingen inspiration när det bara är en dag "som alla andra". För att ni ska förstå vad som menas med det - och för att ni ska ha ett blogginlägg att kunna klicka upp när abstinensen blir för stor (duh!) - kommer här en summering av en helt vanlig vardag.
05.50 Min mobil ringer. Jag ligger kvar och försöker vänja mig vid tanken på att gå upp tills Niklas telefon ringer klockan sex.
06.00 Jag duschar, sminkar mig, tar på mig morgonrocken och undrar "Är du vaken, Niklas?" på väg ut i köket.
06.30 Jag skalar ett äpple, hackar det i småbitar och kokar det till gröt med havgregryn och vatten. Häller upp ett glas juice. Brer några lunchmackor och stoppar i en låda.
06.40 Läser Sydsvenskan. Niklas kommer och börjar plocka fram sin frukost.
06.55 Jag diskar och går för att klä på mig. Niklas sätter sig och spelar dataspel.
07.20 Jag packar ner datorn, sladden, hörlurarna och lunchlådan. Klär på mig ytterkläderna.
07.25 Niklas ansluter. Jag undrar om jag dragit ut strykjärnet och är tvungen att kolla. Passar på att checka spisplattan samtidigt.
07.30 Vi går till Mästerlivs. Niklas köper en färdigrätt till lunch. Jag köper en drickyoghurt, smak Kärlek. Ett paket tuggummi ungefär var tredje dag.
07.35 Vi hämtar bilen ur garaget. Niklas kör. Vi lyssnar på någon bränd skiva i bilstereon.
07.50 Niklas släpper av mig utanför skolan.
08.00 Jag sätter mig i caféet som ännu inte öppnat. Läser igenom och petar i det jag skrivit föregående dag.
08.55 En kö bildas utanför biblioteket. Jag samlar ihop mina grejer och ansluter.
09.00 Biblioteket öppnar. Jag lägger min jacka på "min plats" - en fåtölj på andra våningen med utsikt över caféet och entréen.
09.05 Jag går ner igen och dricker en kopp kaffe.
09.15 Jag börjar skriva.
11.00 En kursare som också brukar sitta på biblioteket och skriva kommer. Vi pratar lite.
12.15 Jag går ner och köper en Cola och smugglar upp den i väskan.
12.20 Äter mina medhavda mackor och snackar bort en stund.
13.00 Skriver, skriver, skriver.
16.30 Jag ringer Niklas och kollar läget.
17.15 Antingen åker jag med Niklas hem eller så tar jag tåget.
18.00 Kollar posten. Tar fram något att tina ur frysen.
18.15 Cyklar på motionscykeln eller lagar mat. Niklas kommer hem och spelar dataspel eller lagar mat.
20.00 Jag surfar, läser, lyssnar på musik, chattar på msn, skriver, diskar och äter frukt. Niklas spelar dataspel eller gör något annat med sin dator, diskar och lyssnar på musik.
22.30 Jag släcker ner. Gör mig i ordning och går och lägger mig. Niklas ansluter.
23.00 Vi somnar.

Jag vet, det låter sjukt tråkigt. Men det är det vanligtvis inte. Det är bara vanlig vardag.

Inga kommentarer: