fredag, mars 09, 2007

Att spara till ett svärd

Vi sitter framför Kill Bill på teven.
Niklas: - Jag hoppas verkligen att jag kommer att äga ett riktigt samurajsvärd någon gång.
Jag: - Vad hindrar dig?
Niklas: - Det kostar flera tusen.
Jag: - Vad hade du valt då: att köpa en designerstol eller ett samurajsvärd?
Niklas: - Man skulle få typ fyra designerstolar för samma pris som ett samurajsvärd.
Jag: - Shit, hur dyrt är det egentligen?
Niklas: - Man kan nog få ett billigt för en fem-sextusen, men ett riktigt kostar typ 100 000.
Jag: - 100 000? Jag är ledsen men du kommer aldrig att få äga ett samurajsvärd. Bara om du typ sparar en krona om dagen så att det inte märks.

Det är tur att vi inte lever i 273 år. Jag hade verkligen inte kunnat komma fram till var vi skulle förvara det där svärdet.

1 kommentar:

Line sa...

100.000 låter i billigaste laget tycker jag...det är ju en pryl man aldrig gör sig av med och som tar evigheter att tillverka! För ett high-end får man nog punga ut med 300.000 ungefär. Lätt värt det ;)