fredag, mars 09, 2007

Sex saker

Nehej... Inte den här gången heller. Jag bloggutmanar därför mig själv.
Sex egendomliga/underliga saker om mig, voilà:

1. En av mina absolut högsta njutningar är att rycka bort hårstrån med pincett. Ibland, när det är tillräckligt grova hårstrån, till exempel någon millimeter utanför Niklas skägg, går det lika bra med fingrarna. Tycker jag. Inte han.
2. När jag cyklar på motionscykeln, snabbt snabbt snabbt till Scooters Call Me Manana, brukar jag blunda och låtsas att jag springer i tunnlar och duckar för pistolskott i ett dataspel. Trots att jag avskyr dataspel.
3. Varje gång jag stoppar ner linserna i burken utan att rengöra dem, tänker jag: Imorgon ska jag börja.
4. Ibland när jag går på stan är jag rädd att jag ska möta en reporter som vill göra ett streetstyle-reportage. Inte för att jag på något sätt tror att jag ska bli utvald, utan för att det hade känts så fattigt att alla mina plagg är från H&M.
5. När jag tänkt något riktigt elakt om en person brukar jag alltid känna mig tvungen att säga "nej, förlåt mig gud" inombords, trots att jag inte alls är religiös.
6. Jag tror på allvar att jag skulle bli händig om jag fick flytta till ett ruckel på landet.

Om ni vill så får gärna Micke, Martin, Jennie, Monica, Line och Lotta berätta sex konstiga saker om er själva.

2 kommentarer:

Line sa...

Hear hear, men det är ju så självutlämnande och för blandad publik som läser bloggen att man får gå igenom den där listan ett antal gånger och censurera innan man vågar publicera.

Mon sa...

Uppskattas. Själv har jag fallit i en kvasifylosoferande loop. Tack för idén./ författarkursare