onsdag, mars 21, 2007

Om någon timme ska jag på en jobbintervju. Alltså inte en sån vanlig journalistintervju där det är jag som ställer frågor och någon annan som svarar, utan en anställningsintervju. Det är bara för ett sommarvik, ett textredigeringsjobb på en veckotidning, men ändå. Ska bli kul att se hur de har det i sin lilla arbetsvardag.
Kan inte minnas när jag var på anställningsintervju senast. De senaste åren har det ena jobbet mer lett till det andra, och så många år sedan var det ju faktiskt inte sedan jag började arbeta överhuvudtaget. Sex, tror jag.
Textredigering är det närmsta jag kan tänka mig att jobba som anställd journalist i sommar. Måste bara räkna över hur det funkar med CSN och företaget och vad jag ska göra till hösten och .... Nej, nu går jag dit och har det trevligt bara.

Inga kommentarer: