måndag, mars 19, 2007

Att våga för att vinna

Det coolaste jag vet är människor som vågar ta tag i sitt eget öde, som inte bara går och väntar på att det ska ske förändringar eller att någon annan ska ta tag i livet åt dem (den kategorin människor är det absolut ocoolaste jag vet!). Den senaste i raden av modiga människor är definitivt min brorsa Mikael. Jag vet inte hur mycket av storyn han vill att jag berättar, men i stora drag handlar det om att han träffade en tjej, lekte detektiv för att få tag i hennes telefonnummer (han visste inte ens vad hon hette) och igår var de tydligen ute och käkade middag. Vet inte hur det gick, och det spelar egentligen heller ingen roll, det som gör mig så stolt är att han vågar chansa och att han är en sån som anstränger sig. All cred.

Inga kommentarer: