onsdag, mars 21, 2007

Oj, vad trevligt de verkade ha det på den redaktionen. Nu vill jag plötsligt inget annat än att vara där i sommar. Tänk, ett riktigt jobb. Med riktiga arbetskamrater. Och kaffe från automat. Jag kan mycket väl tänka mig att pausa en stund från författandet för det. Nåja, vi får se hur det går. Nu närmast måste jag välja om jag ska ägna eftermiddagen åt fortsatt redigering eller om jag istället ska kasta mig över mitt Adlibris-paket med Ronnie Sandahls "Vi som aldrig sa hora" eller Maria Svelands "Bitterfittan" (vilka spännande titlar...). Tala om i-landsproblem.

3 kommentarer:

Line sa...

Kaffe från automat som i...? Knappar på stor långsam maskin där det står Wiener Melange, cafe au lait och annat färdiggjort? Jag trodde du var into nymalda bönör :)

Linda Unnhem sa...

Kaffe från automat som i... automat där man kan stå och prata med trevliga kollegor. :-) Dessutom har jag gått en kurs i att hantera just en sådan maskin (!) och VET att det är vanlig Zoegas också i dem, sånt som jag har hemma och som blandas fint med vanlig mjölk. Jag är faktiskt inte så snobbig när det kommer till kaffe, jag tror du blandar ihop mig med en annan... dude.

Line sa...

Aha, så det är det som kommer en automat, en automat är ju en symbol för att arbetsplatsen har minst, säg, 8 anställda. Och kurs har du gått. Vi har en kaffekvarn som strular dagligen, dags för en kurs i hantering av den kanske.