tisdag, december 19, 2006

Tisdagstotal

En bra dag är till ända om exakt fyra minuter. Gick ut starkt med att sortera kvitton, stämpla verifikationer och bokföra senaste månaden i SPCS. Känner alltid en slags skräckblandad förtjusning innan och en oerhörd tillfredsställelse efteråt.
Skrev sedan några sidor i boken, samtidigt som vi (man kan säga att Niklas är min prao under de här veckorna - med den stora skillnaden att det är jag som kokar kaffe) växelvis drack kaffe och åt clementiner.
Powershoppade sedan tre böcker (Vindens skugga, Tillsammans är man mindre ensam och Gravidchock) som tillsammans med nybakat bröd (jepp, hunnit det också) blev årets klappar till Celia, Anna och Lollo. Sju träffades vi på finfina Anytime och frossade i paket och schyst mat. Couscoussalladen med avocado och räkor måste jag nog snart återskapa i vårt eget, just nu ganska stympade kök.
Bäst av allt är dock den julklappsresa vi just bokat till Marseille den 27-30 januari! Så mysigt och så billigt - 388 kronor tur och retur för oss två med Ryanair, alla skatter och bagagekostnader och expeditionsavgifter inräknade! Har aldrig varit där, men Frankrike är Frankrike och i slutet på januari spelar det egentligen ingen roll vart, utan bara att man kommer iväg.
Nu sömn och senaste Damernas värld där jag faktiskt är intervjuad (sex-sju rader och en suspekt bild, men det är väl snarare min intervju med Lasse Flinckman som borde räknas, misstänker jag...)
Godnatt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Mycket fint bröd du har bakat Linda, sitter här på kontoret och mumsar framför datorn med en kopp te, faktiskt en riktigt skön onsdag morgon!