tisdag, december 19, 2006

När ingen ser

Ibland undrar jag över vilka konstiga saker folk gör i sina förhållanden; alltså inte grejer som alla andra gör, som laga mat ihop, kolla på film och tvätta/diska/städa, utan mer speciella saker. Och då menar jag inte sex. Nej, jag tänker snarare på något som till exempel motsvarar min och Niklas Lilla litteraturstund. Varje kväll, när vi krupit ner i sängen, tar jag fram hans gamla litteraturhistoriebok från Polhemsskolan och läser högt om en eller flera författare. Baudelaire, Whitman, Undset, Cooper... (Sexliv? Vi? Va? Nej....) Superbra för allmänbildningen och faktiskt intressant. Tycker jag. Men vid närmare eftertanke: kanske är det därför Niklas inte har några problem med att somma... Vad gör ni när ingen ser?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi gör listor. Inköpslistor, julklappslistor, att-göra listor och pratar ut om våra jobb. Rätt odramatiskt.

Linda Unnhem sa...

Niklas är allergisk mot en del saker. Katter är en. Listor är en annan. Något som ibland krockar lite med mitt starka strukturjag. Jag har dock lärt mig att avlistifiera mig med honom - eller snarare, jag har listan i huvudet snarare än på papper.

Konsultpappan (K-dude) sa...

Celia äter messmör när jag inte ser. Tror jag.