lördag, december 02, 2006

Post party

Igår skulle vi ha en lugn och trevlig tjejkväll hemma hos Celia. Vi skulle göra sushi, dricka lite vin och ha de mysigt. Så skedde. Sen, vid kvart i elva-tiden, skulle jag och Mariko bara gå ut och ta en öl, för att runda av. Sure.
Klockan två fick de slänga ut oss från Metro där vi inte bara svept i oss x antal öl och glas vin, utan dessutom hunnit spåna fram lysande karriärstrategier, skriva dikter i en upphittad anteckningsbok, förolämpa en skallig kille och styra upp en jury som skulle göra utseendeanalyser.
Därefter ramlade vi hem till Jennies kompisars lägenhet - och jag vill här ta chansen att be om ursäkt. Tyvärr minns jag inte riktigt för vad, men eftersom minnena är så pass vaga, så var vi säkert allt annat än... städade. Jag kommer ihåg en kille som var lik ena halvan av Filip och Fredrik, jag minns att en kille i linne tyckte att jag såg dansk ut. Honom kallade jag sedan Giovanni av någon anledning. Har jag rätt för mig hade de också någon slags bar i sitt vardagsrum, men tack och lov drack jag inget från den. Lika stort tack till Johannes (är det rätt namn?) som skulle upp och jobba idag och därmed slängde ut oss vid kvart över tre-tiden. Annars hade jag förmodligen inte kunnat stå idag. Men roligt var det. Riktigt roligt.
Nu ska vi ha en bio/burgar-kväll med Celia och Patrick. Det ska bli mysigt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Linda Linda, du skötte dej exemplariskt, det var bara de jäkla stekarna som uppförde sig beyond illa. Men du gjorde ditt bästa för att proppa till han stora käft, well done!
Eme fick för övrigt vakna upp med dom i vardagsrummet och schasa iväg dom under trötta stekar-protester...
Välkommen tillbaks till vår bar anytime!

Jen,Eme&Jay

Linda Unnhem sa...

Tack för det, det gör jag gärna!