torsdag, december 28, 2006

Skor & kontor

Fördel med att bo i Skåne: Man kan gå på svettig rea i tunn höstjacka och snabbavslängda skor.
Nackdel med att bo i Skåne: Det kan börja regna. Och blåsa. Kallt. När som helst. Utan förvarning.
Men jag är glad. Malmöborna visade sig från sin allra snällaste julsida och de var inte fler än en vanlig lördag på stan. Lugnt och utan köer kunde jag shoppa mina skor i första bästa Håkansson-butik. Och det fanns faktiskt mycket att välja på. Till både 30 och 50 procent. Lyx.
Sen shoppade jag prylar till mitt nya hemmakontor. Just nu ser vårt extrarum ut som ett lager eftersom vi röjt ut allt från det vattenskadade köket, men jag tänkte ändå försöka fixa till det lite. Kan jag bara hitta en skön skrivbordsstol borde det bli ett perfekt skrivrum. Är det någon mer än jag som gillar nya år och nya starter?

Inga kommentarer: