tisdag, december 19, 2006

Johan är Lars

De senaste kvällarna har jag haft lite svårt att somna. Avundsjuk för att Niklas tycks kunna gå från småprat till djupsömn på ett par minuter har jag givetvis uppehållit honom så gott jag kunnat med mina sömnproblem.
"Snälla, säg något jag kan tänka på."
"Jag vet inte..."
"Men nåt!"
"Men jag sover..."
"Men kom igen. Det tar en halv minut för dig att prata om det här. Sen kan du gå tillbaka till din sömn."
"Tänk på får. Eller nåt roligt."
"Vaddå roligt?"
"Nåt roligt. Eller tänk på ett projekt du ska planera i minsta detalj."
"Ah, vad brukar du tänka på för projekt?"
"Jag hinner aldrig så långt."
Och just då kom jag på det - den perfekta rösten till min ljudbok om Lars. Johan Glans! Han hade varit helt idealisk. Vet tyvärr inte vad som hände sen, men jag kom aldrig så långt att jag kom på hur jag ska övertala honom. Kanske något att fundera över ikväll. Istället för får.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lustigt, Niklas och Tias kommer nog från samma grupp människor som somnar inom loppet av en minut. De verkar ha samma avsaknad av empati för oss som inte gör det. Och båda tror att de ska tänka på ett projekt innan de somnar, men som Niklas säger "hinner aldrig så långt". Orättvist är vad det är.