måndag, december 11, 2006

Musik för kreativitet

Ibland behöver soundtracket till skrivandet varieras en smula. Hittills har Anthony and the Johnsons, Beth Orton och Mc Solaar funkat bäst, men idag var det dags för omväxling. Har hittills provat med några vilda kort: Michael Nyman (soundtracket till filmen Pianot), Justin Timberlake, Gwen Stefani och Enya (jag sa ju vilda), men hör och häpna så är det faktiskt Sugababes som funkat bäst. Lagom slätstruket, inget som stör och schyst tempo. Det kommer dock inte att bli en klassiker. Jakten fortsätter...

4 kommentarer:

Anonym sa...

När vi ändå talar om wild cards kanske Koop är nåt? Själv har jag bara hört radiodängan.

Linda Unnhem sa...

Tack för tipset. Testar det i morgon!

Linda Unnhem sa...

Vill minnas att jag frågade dig om du kände till last.fm för någon månad sedan... Ta inte ifrån mig det ENDA jag upptäckt utan dig de senaste musikåren... :-) Beträffande Enya: Ville hitta något som påminde om Thievery Corporation och Hooverphonic, något lite i stil med KT Tunstall och Conjure One - och då, som av en händelse tipsade last.fm om Enya. Och eftersom jag slå klart aldrig har hört talas om Enya testade jag och upptäckte - naturligtvis - att sån segsakral munkkåpemusik inte är något för ett musikorakel som undertecknad. Men det visste du väl redan?? Puss, bejbi!

Linda Unnhem sa...

Ironi, jenniesan - mycket hittar man på last.fm, men inte det. ;-)